برگزاری طرح قرآنی 1445 در یزد


معاون آموزش و پژوهش کانون مساجد یزد از برگزاری طرح قرآنی ۱۴۴۵ با محوریت سوره مبارکه انفال حداقل در بیش از یکصد کلاس قرآن در این استان خبر داد.


محمدحسن کارگر، معاون آموزشی کانون مساجد استان یزد گفت: به منظور ترویج فرهنگ قرآن آموزی و با هدف آشناسازی آحاد مردم با روخوانی، روانخوانی و درک مفاهیم قرآن کریم طرح قرآنی 1445 دریزد برگزار می شود.


وی ادامه داد: با عنایت به تفاهم نامه همکاری بین "ستاد عالی کانون های فرهنگی وهنری مساجد کشور" و "شبکه قرآن ومعارف سیما" طرح قرآنی 1445 در (یک هزارو چهارصدو چهل و پنجمین سال نزول قرآن کریم) با همکاری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، مراکز خانه های نور و مراکز تخصصی قرآن در استان یزد برگزار خواهد شد.


کارگر افزود: برگزاری این طرح همزمان با سراسر کشور از 24 خرداد آغاز شده و در 20 مردادبه پایان خواهد رسید.


معاون آموزش و پژوهش کانون مساجد استان یزد تصریح کرد: در اجرای این طرح حداقل یکصد کلاس آموزش روخوانی، روانخوانی قرآن کریم توسط دبیر خانه استان و با همکاری کانون ها ی فرهنگی و هنری، خانه های نور و مراکز تخصصی قرآن کریم برگزار می شود.


وی با بیان اینکه ثبت نام از علاقه مندان برای حضور در این کلاس ها از 25 خرداد شروع شده است، تاکید کرد: این طرح در قالب 15 جلسه آموزشی 90دقیقه ای و یک آزمون نهایی می باشد.


وی در پایان سخنان خود یادآور شد: جوایز این دوره از طرح 145 فقره کمک هزینه سفر به حج عمره، 145فقره کمک هزینه سفر به عتبات عالیات،145 فقره کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و هزاران هدایای نقدی دیگر پیش بینی شده است که به قید قرعه به افرادی که امتیاز لازم را کسب کرده باشند از سوی شبکه قرآن و معارف سیما پرداخت خواهد شد.


گفتنی است، با توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان سال جهاد اقتصادی امسال برای اجرای این طرح قرآنی سوره مبارکه انفال در نظر گرفته شده است که مضمون محتوایی این سوره مبارکه پیرامون اقتصاد اسلامی است و باشعار سال مطابقت می نماید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا